dimarts, 22 de juny del 2021

PRÀCTICA 4: JOCS TRADICIONALS I POPULARS

 En aquesta pràctica vam anar al SAF, ja que requeria més espai. La sessió estava dividida en tres parts:

- L'activació: jugant al joc d'arrancar cues la mestra aconseguia que tots i totes activéssim el cos i ens preparéssim per a les activitats principals.

- Part principal: aquesta part consistia a, en grups de treball,  anar jugant als jocs tradicionals i populars que es proposaven. També hi havia variants dins de cada joc per si el volíem complicar una mica. Entre ells hi havia: saltar a la corda cantant cançons populars, la xarranca, la gallineta cega, el fet i amagar, pica paret...

- Després, amb tot el grup vam jugar al mocador introduint algunes variants com anar a buscar-lo amb els ulls tancats, amb una cama coixa...

- Tornada a la calma: per a tornar a la calma vam jugar a la bomba, fet que ens va fer baixar el ritme que portàvem tota la sessió. 

Material: en aquesta sessió trobàvem tota mena de material, aros, guixos, cordes, gomes, pilotes, mocadors... Tot el necessari per jugar als jocs tradicionals i populars.

Instal·lacions: Pista de pàdel del SAF. 

COMPETÈNCIES QUE ES TREBALLEN

Dimensió joc motor i temps de lleure: 

  • Competència 7. Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys. 
  • Competència 8. Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.
Dimensió hàbits saludables:
  • Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.  
  • Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.
CONTINGUTS CLAU: En els diferents jocs tradicionals es treballen continguts diversos.
  • Consciència i control del cos.
  • Equilibri. 
  • Orientació espaciotemporal
  • Joc motor. 
  • Esforç i superació. 
  • Cooperació i respecte.
  • Coordinació motriu.
  • Lateralitat.
  • Resolució de situacions motrius. 
  • Habilitats motrius bàsiques. 
  • Mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’activitat física.
FINALITATS:
  • Promoure coneixement sobre la pròpia cultura i tradició i alhora, respectar les diferents de la nostra.
  • Potenciar el treball en equip.
  • Treballar les habilitats motrius bàsiques.
  • Conèixer els jocs tradicionals i populars perquè segueixin estant vigents en la nostra societat. 
  • Conèixer una altra manera de fer exercici, jugant. 
REFLEXIÓ:

Personalment, aquesta ha estat una de les sessions que més vaig gaudir. Crec que la importància d'aquesta pràctica recau en el fet que totes les activitats que vam fer són jocs tradicionals i populars que han perdurat en el temps gràcies al fet que han anat passant de generació en generació. Actualment, els jocs dels infants estan canviant radicalment a causa de la introducció de les tecnologies en les nostres vides. És per això, que molts nens i nenes comencen a no conèixer aquests jocs i és per aquest motiu que els i les mestres d'educació física han d'encarregar-se que els infants tenen la possibilitat de conèixer-los i jugar-hi per tal d'obrir el seu ventall de possibilitats a l'hora de jugar. 

D'altra banda, un altre aspecte a destacar d'aquests jocs és el fet que amb ells es pot treballar amb variants per a fer-los més llargs i complexo
s segons l'alumnat que tenim i alhora, es treballa el seguiment i respecte de les normes dels jocs. 

Per tant, són la base per a poder treballar allò que al mestre li interessi més i presenten una gran varietat d'opcions per tal que es puguin adaptar a alumnat de diferents edats i nivells. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VALORACIÓ DE L'ASSIGNATURA I AUTOAVALUACIÓ

 Com a valoració final de la docència i l'assignatura, he de dir que estic molt contenta i satisfeta amb el funcionament d'educació ...