dilluns, 21 de juny del 2021

PRÀCTICA 3: CURSA D'ORIENTACIÓ PER LA UAB

 En aquesta pràctica, seguint un mapa i unes pistes, vam haver de trobar diferents llocs i elements distribuïts per la universitat. 

Va ser una pràctica molt productiva en la qual estàvem constantment treballant el sentit de l'orientació a la vegada que caminàvem per tota la universitat i buscàvem els llocs del mapa. 

COMPETÈNCIES QUE ES TREBALLEN

- Dimensió joc motor i temps de lleure: 

  • Competència 7. Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys. 
  • Competència 8. Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.
- Dimensió hàbits saludables: (Transversal)
  • Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.        
  • Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.
CONTINGUTS CLAU
  • Orientació espaciotemporal. 
  • Resolució de situacions motrius.
  • Esforç i superació. 
  • Cooperació i respecte.
FINALITATS
  • Emprar el sentit d'orientació per ubicar-se i seguir el mapa fins als llocs indicats.
  • Raonar les pistes per trobar allò que es descriu.
  • Treballar en equip.
  • Potenciar l'esperit de competició per guanyar la cursa.
  • Gestionar el temps.
REFLEXIÓ

Aquesta sessió ens va servir per treballar molts coneixements de forma interdisciplinar. Considero que és una activitat que permet treballar l'activitat física, el sentit de l'orientació i també aquells coneixements que es requereixin per tal de trobar els diferents elements. Es podria relacionar amb l'àrea de medi natural, medi social, música, educació visual... segons el que es va trobant al llarg de la cursa (un piano, una obra artística, un tipus d'arbre, un carrer amb el nom d'algun personatge històric important...) És per això que crec que és una activitat amb molt potencial. 


A més, les activitats físiques que es treballen poden dependre del grau d'exigència de la cursa, si hi ha un límit de temps hauran de correr més, si l'enfoquem com una competició intentaran anar més de pressa... En canvi, si l'enfoquem com una excursió els alumnes passejaran més tranquils mentre van trobant les diferents coses. És el mestre el que ha de decidir, segons les necessitats i motivacions del grup quina és la millor opció. 

D'altra banda, també es potencia el treball en equip, fent que tots els membres d'aquest participin de forma activa en la cursa buscant tots els elements i interpreten el mapa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VALORACIÓ DE L'ASSIGNATURA I AUTOAVALUACIÓ

 Com a valoració final de la docència i l'assignatura, he de dir que estic molt contenta i satisfeta amb el funcionament d'educació ...