dilluns, 21 de juny del 2021

PRÀCTICA 2: COREOGRAFIA COOPERATIVA


En aquesta pràctica vam haver de crear una coreografia per la cançó de Celebrem de Miki Nuñez. 

La classe va quedar dividida en els grups de treball i cadascun s'encarregava de coreografiar una part de la cançó. Quan acabàvem l'havíem d'ensenyar a la resta del grup i alhora, ens havíem d'aprendre les seves parts. 

Finalment, un cop ens havíem après tota la coreografia, la vam ballar tots junts.  

                                                                                                                                                                      Font: https://lebal.es/el-baile-reduce-el-deficit-de-atencion-y-la-obesidad-en-ninos/

COMPETÈNCIES QUE ES TREBALLEN:

Dimensió expressió i comunicació corporal:

  • Competència 5. Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos. 
  • Competència 6. Prendre part en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres.
Dimensió hàbits saludables:  (transversal)
  • Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana. 
  • Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.

CONTINGUTS CLAU:

Consciència i control del cos. 

Lateralitat. 

Equilibri. 

Orientació espaciotemporal.

Hàbits higiènics, posturals, corporals i alimentaris saludables. 

Coordinació motriu.

Cooperació i respecte.

Elements i tècniques de l’expressió i la comunicació corporal.

Esforç i superació.

FINALITATS DE LA PRÀCTICA:

  • Treballar la comunicació i l'expressió del cos.
  • Fomentar el respecte pels companys i companyes.
  • Conèixer el propi cos i acceptar-lo. 
  • Expressar sentiments, emocions i missatges a través del cos. 
  • Treballar en equip. 
REFLEXIÓ:

En aquesta pràctica vam poder posar en pràctica l'expressió de tot el cos per tal de crear una coreografia. Considero que és molt important introduir la dansa dins l'educació física, ja que és una disciplina que normalment no s'introdueix gaire, i si es fa, sol estar destinada pel gènere femení, fet que fa els nois sentin que aquesta pràctica no va amb ells (estereotips de gènere). El fet de ballar posa en pràctica moltes capacitats: s'ha d'escoltar i seguir el ritme de la música, has de coordinar-te a tu mateix per després anar coordinat amb el grup que t'acompanya, has de destensar-te per reproduir els moviments de forma neta... Molts cops, això requereix perdre la vergonya de moure's davant dels altres i deixar-se anar. Per a molts infants i sobretot adolescents, aquesta activitat pot suposar molt estrès, ja que pateixen pel judici dels seus companys. És per això que el mestre ha d'actuar en tot moment i fomentar el respecte i l'acceptació de totes les representacions que es fan.

Així doncs, és important treballar l'expressió del cos mitjançant diferents activitats perquè els infants vagin aprenent a acceptar-se a si mateixos i als seus companys i treballin una altra via de comunicació essencial: el moviment del cos. 

LA SESSIÓ DE DANSA AMB MAGÍ SERRA

La sessió de dansa que vam fer amb Magí Serra s'anomenava "La dansa és cosa teva", en aquesta sessió vam poder agafar molta consciència sobre el nostre cos i aprendre a relaxar cadascuna de les seves parts. Mitjançant alguns exercicis connectàvem amb cada part del cos i la relaxàvem per després anar fent seqüències de moviment lliure i en parelles. El fet que alguns exercicis els realitzéssim en parelles feia que adaptéssim el nostre cos a les necessitats de l'altra persona per arribar a establir una connexió que ens portava cap al moviment. També entrava la importància de la confiança en els exercicis de tancar els ulls i deixar que la teva parella et guiés. 

Personalment, em va agradar molt la sessió i vaig aprendre a connectar amb mi mateixa per entendre cadascun dels moviments que faig amb el cos i com m'afecta la tensió que tinc causada per l'estrès. També valoro molt positivament que la Laura hagi volgut fer una sessió especialitzada en dansa, ja que molts cops aquesta disciplina queda apartada i donar-li més visibilitat fa que puguem aprendre tot el que pot aportar als infants. 

Això no obstant, considero que aquesta pràctica s'apropava més a disciplines com ioga o meditació que no tant dansa com a tal, tot i així, tots aquests exercicis també formen part de la part prèvia a la dansa i d'estils com la dansa contemporània. Potser no seria una pràctica per a fer amb infants tota una hora, però sí que alguns exercicis els podríem incloure en alguna sessió. 

Finalment, penso que les competències que es treballaven coincideixen amb les de la pràctica anterior i pel que fa a les finalitats, considero que aquesta sessió anava enfocada a relaxar el cos, agafar consciència de les parts del cos i treballar el moviment amb parelles i d'un mateix. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VALORACIÓ DE L'ASSIGNATURA I AUTOAVALUACIÓ

 Com a valoració final de la docència i l'assignatura, he de dir que estic molt contenta i satisfeta amb el funcionament d'educació ...