dilluns, 21 de juny del 2021

ACROESPORT

 En aquesta pràctica individual, vam haver de representar diverses figures d'acroesport amb família o amics. Prèviament havíem fet una sessió teòrica en la qual es tractava què és l'acroesport, els rols i funcions que hi ha, les fases de construcció, les transicions, els elements de seguretat i els seus beneficis. 

Seguidament, vam fer les figures i les vam enviar a la professora:


En aquesta pràctica es treballen dues dimensions principals i una que és transversal:

Dimensió expressió i comunicació corporal:
  • Competència 6. Prendre part en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres.
Dimensió: Joc motor i temps de lleure:

  • Competència 7. Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys. 
  • Competència 8. Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.
Dimensió hàbits saludables: (transversal)
  • Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.        
  • Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.

Les finalitats d'aquesta pràctica han estat portar la teoria apresa a la pràctica i actuar com a mestres per tal de fer que el nostre equip pogués fer totes les figures. Com nosaltres teníem coneixements previs, érem capaços de poder guiar als integrants del grup en com havien de col·locar-se, qui podia ser el portador, l'àgil i l'ajudant... Això no obstant, com no es feia en format coreografia, no vam  treballar tant les transicions, ja que un cop fèiem la foto baixàvem i preparàvem la següent figura. El que sí que vam posar en pràctica van ser els elements de seguretat i les fases de construcció de les figures. 

Durant la pràctica, vaig poder adquirir un rol diferent del qual hauria tingut si no hagués conegut l'acroesport i com l'equip estava format per infants, vaig poder observar com aquests s'ho van passar molt bé i estaven motivats per aconseguir totes les figures. Aquest fet em va motivar i em va fer pensar en com podria treballar l'acroesport de cara el futur. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VALORACIÓ DE L'ASSIGNATURA I AUTOAVALUACIÓ

 Com a valoració final de la docència i l'assignatura, he de dir que estic molt contenta i satisfeta amb el funcionament d'educació ...