Tots aquests reptes estaven interrelacionats i eren una manera de sintetitzar tot el que havíem après en una sola sessió.
"El cerebro está hecho para aprender, es lo que suele hacer mejor”.
Gerald Edelman (premio Nobel de Fisiología y Medicina en 1972)
COMPETÈNCIES QUE ES TREBALLEN: L'Escape Room comprenia totes les dimensions i competències de l'àmbit d'educació física.
Dimensió activitat física:
- Competència 1. Resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats físiques.
- Competència 2. Prendre consciència dels límits i les possibilitats del propi cos en la realització d’activitats físiques.
Dimensió hàbits saludables:
- Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.
- Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.
Dimensió expressió i comunicació corporal:
- Competència 5. Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos.
- Competència 6. Prendre part en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres.
Dimensió joc motor i temps de lleure:
- Competència 7. Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys.
- Competència 8. Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.
CONTINGUTS CLAU
- Consciència i control del cos.
- Lateralitat.
- Equilibri.
- Orientació espaciotemporal.
- Resolució de situacions motrius.
- Habilitats motrius bàsiques.
- Coordinació motriu.
- Hàbits higiènics, posturals, corporals i alimentaris saludables.
- Mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’activitat física.
- Joc motor.
- Esforç i superació.
- Cooperació i respecte.
- Elements i tècniques de l’expressió i la comunicació corporal.
FINALITATS:
- Connectar tots els continguts treballats durant el semestre.
- Fomentar el respecte i la cohesió de grup.
- Resoldre tots els reptes respectant les limitacions del temps.
- Posar en pràctica totes les competències del currículum de primària.
REFLEXIÓ:
Aquesta sessió em va semblar una manera molt creativa i lúdica de treballar tot el que havíem anat aprenent durant el semestre. L'Escape Room és un joc que actualment s'està incorporant en molts àmbits de la vida quotidiana, alguns jocs de taula i negocis ofereixen Escape Rooms de temàtiques diferents i en l'àmbit educatiu també es comencen a utilitzar per treballar diferents continguts. Així doncs, és una dinàmica que està agradant molt i considero que és molt encertat emprar-la en les diferents àrees educatives. A més, en ser un joc amb un gran ventall de possibilitats, fa que el treball interdisciplinar sigui més fàcil de ser introduït. Pots treballar continguts d'àrees diferents: d'educació física, d'educació visual i plàstica, de matemàtiques, de medi social i natural, llengua... tot depèn dels objectius que busquis amb l'activitat.
A més, pots afegir dificultats o limitacions segons l'alumnat que tinguis. Pots limitar el temps, l'espai, els moviments... inclús podries fer un Escape Room amb la limitació que els participants només es poden comunicar mitjançant la comunicació no verbal.
A tall de conclusió, agraeixo i valoro haver pogut experimentar un Escape Room en l'àmbit educatiu perquè m'ha aportat moltes idees per treballar de cara al futur amb els alumnes. És una opció molt lúdica però també amb moltíssimes possibilitats de treball diferent i interdisciplinar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada