dimecres, 23 de juny del 2021

FITCOIN RACE

 El repte de Fitcoin race proposat pel professorat d'educació física consistia a anar contant quant temps dedicàvem a fer esport durant la setmana. Havíem d'anar fent fotografies o vídeos del que fèiem per després enviar les evidències a la mestra. Al final de la setmana calculaves els punts que havies aconseguit segons el temps i l'esport i els col·locàvem en un Excel. El grup que més punts aconseguís, era el guanyador. 


Aquest repte em va semblar una gran proposta per conscienciar a l'alumnat de com es pot aprofitar el temps per fer una mica d'esport i adquirir uns hàbits més saludables. Vivim en una societat que a moltes persones ens fa estar asseguts estudiant o treballant durant hores i hores i no es dona suficient importància al fet que necessitem moure'ns i exercitar-nos una mica. Aquest repte va molt més enllà de guanyar un concurs, proposa que analitzem el nostre dia a dia per tal d'aconseguir treure aquells minuts que tinguem per dedicar-los a nosaltres mateixos. Tot suma punts, caminar, ballar, jugar a tenis... Només t'has de superar a tu mateix, augmentar allò que fas diàriament per anar aconseguint més si més punts. 

Trobo que és una proposta molt potent que es podria fer a nivell d'escola per conscienciar a tota la comunitat educativa.

Si que és cert que a vegades ens oblidàvem de fer les evidències i el recull de les dades setmanals se'ns va fer una mica feixuc, és per això que penso que el professorat ha de motivar molt a l'alumnat i ha de reflectir els seus objectius de forma clara perquè tothom hi participi. També penso que potenciar l'esperit de competició en aquest cas és molt positiu, ja que els alumnes estaran més motivats a l'hora d'aconseguir els punts, però sobretot, s'ha de transmetre la importància que el que hem de fer és superar-nos a nosaltres mateixos. 

Finalment, considero que amb aquest repte es treballen les següents dimensions i competències:

- Dimensió activitat física:

  •  Competència 1. Resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats físiques.          
  •  Competència 2. Prendre consciència dels límits i les possibilitats del propi cos en la realització d’activitats físiques.

- Dimensió hàbits saludables: (dimensió principal)

  • Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.        
  • Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.
I si en els esports que practiquen els alumnes entren jocs motors tradicionals o de temps de lleure, dansa o exercicis d'expressió corporal com el teatre:

- Dimensió expressió i comunicació corporal
  • Competència 5. Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos. 
  • Competència 6. Prendre part en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres.
- Dimensió joc motor i temps de lleure
  • Competència 7. Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys. 
  • Competència 8. Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VALORACIÓ DE L'ASSIGNATURA I AUTOAVALUACIÓ

 Com a valoració final de la docència i l'assignatura, he de dir que estic molt contenta i satisfeta amb el funcionament d'educació ...