Per tal d'introduir-nos en el món de l'educació física, el primer que vam fer va ser a partir de les lectures de Dani Rovira (Educación física en el aula. Usos tópicos) i V. Callado (Alumnes amables) vam fer una reflexió grupal sobre les nostres experiències en aquesta assignatura i quins punts forts i febles trobàvem que tenia. Aquestes lectures explicaven amb tocs d'humor moltes de les situacions que viuen tant els alumnes com els mestres d'educació física de forma quotidiana i que potser mai ens havíem parat a donar-li importància.
Gràcies a aquesta activitat, vaig poder reflexionar sobre com l'assignatura d'educació física, tot i ser una àrea tradicionalment vista com lúdica i de lleure que tots els infants gaudeixen, té una gran responsabilitat a l'hora de trencar estereotips i fer que tots els nens i nenes, respectant els seus ritmes evolutius, exercitin el seu cos i prenguin consciència de la importància que té l'esport en el dia a dia de les persones. Tots els infants han d'aconseguir trobar el seu lloc dins el món de l'educació física, i aquest, ha estat un dels punts febles que ha afectat molts alumnes. Aquesta assignatura, a vegades s'ha enfocat massa als esports més clàssics com el futbol, el bàsquet, el tenis... Donant molt protagonisme als alumnes que els agradaven aquests esports i tenien facilitats. Per contra, això ha fet que una altra part de l'alumnat senti que no és suficientment bo o apte per practicar aquests esports.
Un altre punt a destacar, són els grans estereotips que es vivencien diàriament a educació física. El fet que s'associïn uns esports al gènere masculí i uns altres al gènere femení i inclús que es transmeti indirectament la idea que les noies no són capaces de jugar a certs esports com els nois, ha fet que molts infants no s'atreveixin a provar certs esports per por a "Què pensaran els altres?" o per pensar que no tenen les capacitats suficients.
És per aquests motius que el paper del mestre en l'educació física és essencial per tractar totes aquestes problemàtiques i alhora, transmetre uns bons hàbits i idees sobre l'esport que incloguin a tot l'alumnat. I per tant, també és molt important valorar la professió, ja que per tal de ser un bon mestre es necessiten molts coneixements, creativitat i esforç per tal d'adaptar a l'àrea a infants diferents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada